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■機能一覧
Skintoolsは多数のスクリプトのパッケージになっています。下表はこの修正版skintoolsに含まれるスクリプトの機能一覧です。
私が使用したことのないスクリプトについては、オリジナルサイトの解説を転載しました。
script名 | メニュー表示 | 機能概要 | 修正/追加 | 使用方法 |
---|---|---|---|---|
skintools_about | About Skin Tools | Simple version info option. Make sure your up to date. | 修正 | - |
replaceposition | Replace Weights Position Mode |
外部ファイルにセーブしたウェイトを読み込みます。頂点座標でマッチングをとるモードです。 頂点のIDが変化した場合でもロードできますが、マッチングをとるのに時間がかかります。 |
修正 | ウェイトのロード方法 |
replaceindex | Replace Weights Index Mode |
外部ファイルにセーブしたウェイトを読み込みます。頂点IDでウェイトを割り当てるモードです。 頂点のIDが変わる場合は使用できませんが、ロード時間は短いです。 |
修正 | ウェイトのロード方法 |
saveweights | Save Vertex Weights | スキンメッシュ全頂点のウェイト情報を外部ファイルに保存します。3dsMax用。 | - | - |
saveselectedweights | Save Selected Vertex Weights | 選択した頂点のウェイト情報を外部ファイルに保存します。3dsMax用。 | - | - |
saveweights_gmax | Save Vertex Weights for Gmax | スキンメッシュ全頂点のウェイト情報を外部ファイルに保存します。 ファイル保存のために"GTAmax.exe"を使用します。Gmax用。 | 追加 | ウェイトのセーブ方法 |
saveselectedweights_gmax | Save Selected Vertex Weights for Gmax | 選択した頂点のウェイト情報を外部ファイルに保存します。 ファイル保存のために"GTAmax.exe"を使用します。Gmax用。 | 追加 | ウェイトのセーブ方法 |
saveweights_gmax_text | Save Vertex Weights for Gmax (as text file) | スキンメッシュ全頂点のウェイト情報をテキストファイルに保存します。 ファイル保存のために"GmaxSLGRAB.exe"を使用します。Gmax用。 | 追加 | - |
saveselectedweights_gmax_text | Save Selected Vertex Weights for Gmax (as text file) | 選択した頂点のウェイト情報をテキストファイルに保存します。 ファイル保存のために"GmaxSLGRAB.exe"を使用します。Gmax用。 | 追加 | - |
getskinelement | Get Skin Element | Hmmmm. Of much use. Lets you pick and element of a mesh and select all the verts in the skin modifyer. At last no more hit and miss when picking verts. One note. Make sure you have a vert selected before you use this tool. Otherwise you may find the absolute weight spinner in the skin mod will be greyed out. (script bug - it still thinks that no verts are selected! doh) | - | - |
clearzeroweights | Clear Zero Weights | 0.0001以下のウェイト値をクリアします。 | - | ゼロウェイトのクリア |
paintabsoluteweight | Paint absolute weight | Pretty simple this. You have a size and a weight to paint control. Click the paint button to paint the absolute weight to the verts. The size can be a bit missleading as I use the face to key off and then find the vert. This method is nice and quick but may miss the odd vert. The only way round this is to search the whole mesh to find close verts and this is slow so I don't do it. I much prefer to paint an absolute weight rather than the standard paint weight function that has all that fall off etc. | - | - |
mirrorbonepaste | Mirror Bone Paste | 選択した頂点のウェイトを、鏡像ペーストします。重複頂点があるとペースト漏れが発生します。 | 修正 | ウェイトの対称ペースト |
mirrorbonepaste_arranged | Mirror Bone Paste Arranged | Mirror Bone Pasteの修正版。重複頂点のペースト漏れ対策と高速化を施しています。 | 追加 | Mirror Bone Paste修正版 |
regrabskin | Regrab Skin | For the times when the "Always deform" button just doesn't cut it. This mainly happens when you use splines as bones. The skin won't reset to it's default position. This does a proper regrab for use with splines. | - | - |
Reverse_crossections | Reverse crosssection | This is nice and simple. It reverses the order of the selected envelopes cross sections. Useful after a paste envelope as it sometimes flips them | - | - |
skinweightinfo | Skin Weight Info |
選択したスキンのウェイト情報を表示します。 また、スキンメッシュ中の未アサインウェイトを表示することもできます。 |
修正 | 未アサイン頂点の表示、他 |
skingradient | Skin Gradient |
選択した頂点のウェイトをグラジエントで与えます。 関節などで徐々にウェイト値を変化させる場合に便利です。 |
追加 | ウェイトの勾配アサイン |
moveboneweights | Move/Swap Bone Weights |
cjパーツ合体用に新規作成したスクリプト。 ボーン間でウェイトの移動、交換を行います。 また、スキンモデファイアに登録されたボーン名のリストを出力することができます。 |
追加 | Move/Swap Bone Weights |
memselverts | Memorise Selected Vertices | 頂点の選択状態を記憶させたり、記憶した状態に戻すスクリプト。ウェイトの値は記憶されません。 | 追加 | 頂点の選択状態を記憶させる |